STEAM – tai integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą orientuotas mokymo metodas. Taikant STEAM metodą vaikų gebėjimai yra lavinami šiose srityse:
- gamtos mokslų – (S)cience,
- technologijų – (T)echnology,
- inžinerijos – (E)ngineering,
- meno – (A)rts,
- matematikos – (M)ath.2
Eksperimentuodami vaikai:
- tobulina savo mąstymo įgūdžius;
- kalbai argumentuotai;
- samprotauja ir diskutuoja;
- sprendžia problemas;
- atsirenka patikimą informaciją nuo nepatikimos;
- sutelkia dėmesį;
- lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę, skonį;
- stiprina pasitikėjimo savimi jausmą.
STEAM UGDYMO STIPRINIMO VEIKSMŲ PLANAS
2023 M.
Tikslas – gerinti ugdymo(si) kokybę, skatinant vaikų susidomėjimą STEAM sritimis: gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija, menais ir matematika.
Uždaviniai:
- Kurti skatinančią pažinti, tyrinėti, eksperimentuoti STEAM aplinką.
- Tobulinti mokytojų dalykinę, tiriamąją ir kūrybinę kompetencijas STEAM dalykų ugdymo srityje.
- Organizuoti patirtinį ugdymą taikant inovatyvius veiklos būdus ir metodus.
- Skatinti mokytojus dalintis sukaupta patirtimi.
- Pildyti STEAM erdves grupėse.
- Bendradarbiauti su socialiniais partneriais STEAM dalykų ugdymo srityje.
Panevėžio lopšelyje-darželyje „Varpelis“ įgyvendinamas STEAM stiprinimo veiksmų planas
2021-10-11_17.44_steam veiksmų planas
Tikslas:
Stiprinti STEAM ugdymo metodo integravimą į ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą.
Uždaviniai:
- Skatinti ugdytinių susidomėjimą patyriminėmis STEAM veiklomis, siūlant gamtos mokslų, inžinerinių, technologinių ir matematinių užsiėmimų, integruojant jas į bendrąjį ugdymo procesą.
- Ugdyti vaikų problemų sprendimo, tyrinėjimo, kritinio mąstymo, mokėjimo mokytis kompetencijas, pasitelkiant STEAM veiklas.
- Tobulinti mokytojų dalykinę, tiriamąją ir kūrybinę kompetencijas STEAM mokslų srityse.